Forum o grach MMORPG i innych
Uwaga: rozmawiaj z wszystkimi a¿ do wyczerpania dialogów.
Romansburg
Id¼ na ty³ poci±gu, porozmawiaj z Hansem.
Id¼ do lokomotywy, u¿yj maszyny nakrêcaj±cej (kó³ko, d¼wignia, kó³ko).
Porozmawiaj z Oscarem.
U¿yj maszyny do wêgla - wêgiel nie leci.
Id¼ na koniec poci±gu i zbadaj zamkniêt± bramê.
Id¼ do sklepu, zobacz rozkrêcon± maszynê na cukierki, we¼ kluczyk.
U¿yj kluczyka na trzeciej maszynie z cukierkami, we¼ monety.
U¿ywaj monet na pierwszym i ¶rodkowym automacie a¿ zdobêdziesz cukierki: rybne i cukrowe.
Porozmawiaj ze sprzedawc±.
Id¼ do maszyny wêglowej i porozmawiaj z dziewczynk± na dole, daj jej cukierki cukrowe, a da ci kluczyk.
Otwórz bramê kluczykiem i zejd¼ na dó³.
Porozmawiaj z dziewczynk±, przy maszynie wêglowej, we¼ kanister.
Wejd¼ do knajpy i porozmawiaj z barmanem.
Id¼ w górê do p³otu, porozmawiaj z cz³owiekiem przez otwór w p³ocie - nie da ci paliwa.
Id¼ w lewo, urwij plakat, wejd¼ do zagrody.
Uwolnij zwierz±tko z klatki, wejd¼ g³êbiej i zabierz kanister, wyjd¼ z zagrody.
Id¼ w lewo, zbadaj po drodze skrzynkê przy mo¶cie i id¼ dalej a¿ Kate stwierdzi, ¿e jest za zimno.
Wróæ do maszyny z wêglem (na dole), u¿yj kanister na silniku i przyci¶nij przycisk.
Id¼ na górê i u¿yj maszyny do wêgla - tym razem masz wêgiel.
Porozmawiaj ze sprzedawc±.
Id¼ do knajpy.
Po scence porozmawiaj z Hansem.
Porozmawiaj ze sprzedawc±, da ci ubrania, we¼ je ze strychu.
Przebierz siê u¿ywaj±c toalety w poci±gu.
Porozmawiaj z dziewczynk± i barmanem, jeszcze raz z dziewczynk± - dostaniesz ¿eton.
Id¼ w mostku, u¿yj ¿etonu na skrzynce i zabierz szmatê.
Id¼ dalej do klasztoru, poci±gnij za sznurek, ale mnich nie po¶le ci windy.
Id¼ do poci±gu, u¿yj szmaty na twarzy Hansa.
Wróæ do klasztoru i id¼ dalej za windê, porozmawiaj z mnichem.
Id¼ do sprzedawcy i kup zestaw gwizdków, wróæ do mnicha nad wod± i daj mu gwizdki, kiedy odejdzie zabierz ubrania i przebierz siê.
Id¼ do windy i w górê.
Klasztor
Zobacz maszynê do ¶wieczek i we¼ zapa³ki, id¼ dalej.
Kiedy bêdziesz mia³ widok z góry, id¼ do drzwi na lewo od dwóch stoj±cych na placu mnichów.
Wejd¼ w g³±b i porozmawiaj z przeorem.
Kiedy przynios± Hansa do klasztoru wejd¼ do niego i porozmawiaj z nim (jest tam, sk±d wyszed³ przeor).
Po rozmowie wyjd¼ i porozmawiaj z mnichem, który pods³uchiwa³.
Wyjd¼ i zabierz szczotkê.
Id¼ do miejsca gdzie pierwszy raz rozmawia³e¶ z przeorem, jest tam malowid³o na lewej ¶cianie, u¿yj na nim szczotki i przerysuj symbol.
Id¼ w stronê windy i zabierz sekator z taczki.
Id¼ do du¿ych drzwi na prawo od cmentarza, id¼ w prawo i za pomoc± d³ugiego prêta zapal ¶wiece w kszta³cie, jaki zobaczy³e¶ na malowidle.
Id¼ do samej góry, u¿yj medalionu na ¶wietliku. Naci¶nij skrzyde³ko: dolne, lewe, górne, prawe.
Na wy¶wietlonym oku mamuta po przeciwnej ¶cianie naci¶nij przycisk, ze schowka we¼ pamiêtnik i ¶wiecznik.
Id¼ na cmentarz, na grobie Alexieia u¿yj sekatora i zabierz badyle.
Id¼ do maszyny robi±cej ¶wieczki.
Otwórz cylinder pod kurkiem, naci¶nij na miote³kê po lewej, aby do walca daæ knot, zamknij walec.
Na kotle u¿yj badyli.
Poci±gnij lew± r±czkê, kiedy siê zagotuje naci¶nij na kranik i z cylindra zabierz zapachow± ¶wiecê.
Id¼ do Hansa, na stole po³ó¿ ¶wiecznik, do niego ¶wieczkê zapachow± i u¿yj zapa³ek.
Kiedy Hans wstanie porozmawiaj z nim.
Id¼ do miejsca sk±d po raz pierwszy wyszed³ przeor, we¼ klucz i u¿yj go na kracie dzwonnicy, wejd¼ i poci±gnij za sznurek dzwonu.
Id¼ na cmentarz i przesuñ trumnê.
Wróæ po Hansa, porozmawiaj u uciekniecie.
Porozmawiaj z Hansem w poci±gu, id¼ do knajpy i zamontuj przy koniach serce, które dosta³e¶ od Hansa.
Po za³o¿eniu cylindra naciskaj na jego ¶rodek, a¿ wskazówka przejdzie maksymalnie w prawo.
Nastêpnie u³ó¿ rury wg poni¿szego rysunku i naci¶nij na ¶rodek.
syberia II mechaniczne serce koni
Poci±g zosta³ porwany.
Prze³±cz d¼wigniê na peronie i u¿yj drezyny.
Id¼ do zagrody i daj Yukiemu cukierki rybne, wróæ do drezyny i w drogê.
W lesie
Id¼ w prawo, po dialogu id¼ w prawo.
Zobacz rybê zamro¿on± w kamieniu, id¼ ca³y czas w prawo.
Kiedy Yuki przestraszy bobra spróbuj go zawo³aæ.
Id¼ w górê, zabierz drewno i wróæ do kamienia, przy pomocy drewna i zapa³ek we¼ rybê.
Daj rybê Yukiemu.
Przejd¼ przez k³adkê.
Id¼ w prawo, na rozwidleniu id¼ w lewo, zobacz urwany mostek i id¼ w prawo i wejd¼ do domku.
Znad kominka zabierz lalkê, siekierê i ulotkê o rybach.
Z kuchni zabierz torbê na ryby.
Spróbuj wyj¶æ g³ównym wyj¶ciem - nied¼wied¼!!!
Wyjd¼ tylnym wyj¶ciem.
U¿yj wêdki, zabierz zielon± przynêtê z prawego górnego rogu pude³ka i zarzuæ wêdkê w miejscu podanym poni¿ej.
³owienie syberia II pomarañczowy salomon
Musisz z³owiæ pomarañczowego salomona, je¶li z³owisz inn± rybê daj j± Yukiemu i spróbuj ponownie.
Wróæ do domku, otwórz okno i daj pomarañczowego salomona nied¼wiedziowi.
Wyjd¼ i id¼ do mostku.
U¿yj siekiery na mostku i odr±banej deski na drzewie, id¼ dalej.
Kiedy dotrzesz do pionowej ¶ciany u¿yj na niej siekiery i wespnij siê na sam szczyt (musisz odnale¼æ prawid³ow± drogê).
Na skrzy¿owaniu id¼ w dó³, spotkasz uciekaj±cych braci.
Id¼ do rozbitego samolotu, spróbuj porozmawiaæ z Borysem.
Zbadaj kabinê samolotu.
Za³±cz pulpit prze³±cznikiem na lewo od napisu BORYS.
Za³±cz prze³±cznik A.
W prawym dolnym rogu prze³±czaj prze³±czniki a¿ na wy¶wietlaczu zobaczysz 28.
Nastêpnie Wy³±cz A i za³±cz B.
Tak samo prze³±czaj w dolnym prawym rogu a¿ zobaczysz 03.
Id¼ do wie¿y nadawczej i do budki.
Za³±cz radiostacjê i ustaw 0328, za³±cz mikrofon i zbud¼ Borysa.
Id¼ porozmawiaæ z Borysem.
Po rozmowie id¼ do wie¿y, wespnij siê na ni± i przekrêæ antenê 2 x.
Id¼ do budki, za³±cz skaner, zobaczysz, ¿e twój poci±g jest na pozycji 80, 17.
Id¼ do Borysa, porozmawiaj i wejd¼ do samolotu, ustaw na lewym wy¶wietlaczu 80 i 17 i naci¶nij guzik pod spodem.
Id¼ w kierunku poci±gu i wyci±gnij Oscara spod ¶niegu, porozmawiaj z nim.
Wejd¼ do poci±gu, w ostatnim wagonie znajdziesz oliwiarkê i plan poci±gu.
Daj oliwiarkê Oscarowi, porozmawiaj z nim w lokomotywie.
Id¼ do wagonu - poci±g nie chce ruszyæ.
Porozmawiaj z Oscarem w lokomotywie, id¼ do wagonu i zobacz panel w pod³odze, zadzwoñ do Oscara z komórki.
W panelu od³±cz wszystkie prêciki.
Wioska Yukoli
Id¼ w stronê wielkiego mamuta, przeszukaj skuter i we¼ szmatê.
U¿yj szmaty na drewnianym pos±gu obok.
Id¼ za poci±g, poszukaj Igora i porozmawiaj z nim.
Kiedy odjedzie u¿yj raków i id¼ na wzgórze.
Po rozmowie z porywaczem u¿yj komórki i zadzwoñ do Oskara, zobacz sanki, u¿yj no¿a na lince.
Po upadku wyjd¼ z pokoju, porozmawiaj z wodzem.
Obok jest dzbanek z ko¶æmi, we¼ jedn±.
Id¼ w prawo, potem w prawy-dó³. Naprzeciwko kobiety mieszaj±cej co¶ w kotle jest ogrodzenie - le¿y tam pasek - we¼ go i wróæ jeden ekran.
Id¼ do bêbnów, u¿yj procy na soplach lodu nad urz±dzeniem bêbni±cym i po jego wy³±czeniu wejd¼ do pieczary.
Porozmawiaj z szamank±.
Po rozmowie zabierz maskê ze ¶ciany i dziwne urz±dzenie z pokoju po lewej, wyjd¼.
Znajd¼ urz±dzenie do wody (drewniany d¼wig) obok kilku dzbanów.
Zabierz le¿±cy obok korek oraz sakwê na wodê. U¿yj sakwy na d¼wigu i pokrêæ korb±, aby nape³ni³a siê wod±, we¼ pe³n± sakwê.
Id¼ w dó³ od studni, w zagrodzie zwierzêcej zabierz o¶æ.
Id¼ w górê, po schodach, a¿ dojdziesz do maszyny z linami, id¼ jeszcze w górê i porozmawiaj z dwoma yukolami.
Id¼ do poci±gu - porozmawiaj z Oscarem, musi za³o¿yæ maskê.
Wróæ przed poci±g i spróbuj podnie¶æ koñcówkê liny.
Porozmawiaj jeszcze raz z yukolami, aby ci pomogli.
Kiedy odejd± id¼ na przód lokomotywy i napnij linê.
Wróæ do groty, wejd¼ na maszynê z linami, u¿yj prawej d¼wigni przy wale.
Z maszyny wyjd¼ lew± stron±.
Zejd¼ po drabince na dó³ i id¼ maksymalnie w górê do pieczary.
Przy jej wej¶ciu skieruj siê w prawo, na patyku zawie¶ dziwne urz±dzenie i pokrêæ nim, aby przylecia³a sowa, zabierz urz±dzenie i id¼ w drug± czê¶æ pieczary.
Zobacz korytarze ma³ej myszki.
U¿yj korka na dolnym wej¶ciu po prawej. Oddal siê, zawie¶ urz±dzenie na patyku i krêc±c przywo³aj sowê.
Zobacz co siê dzieje u myszki. We¼ korek i u¿yj go na ¶rodku zbiornika tam gdzie jest myszka.
Kiedy przeskoczy znowu we¼ korek i u¿yj na otworze przy myszce.
Do górnego otworu wlej wodê z sakwy.
Kiedy myszka przeskoczy w prawo wrzuæ o¶æ do otworu nad ni± aby utworzyæ jej drabinkê, zabierz owoce.
Id¼ do szamanki i daj jej owoce.
Sen - Dom rodzinny Hansa
Wejd¼ do groty i zabierz mamuta.
Wróæ i id¼ w lewo a¿ do parku.
Porozmawiaj z Ann±.
Id¼ dalej a¿ dojdziesz do posiad³o¶ci Voralbergów.
Porozmawiaj z ojcem Hansa.
Wróæ do Anny zapytaæ, o której ojciec wychodzi do fabryki.
Wróæ do domu, spójrz na tarczê zegara, spójrz na doln± czê¶æ zegara.
U¿ywaj±c lewego prze³±cznika ustaw 2.45, naci¶nij na lewego i prawego ch³opka, naci¶nij na dzwonek.
Ustaw godzinê 7.15, poci±gnij prawy ³añcuszek, naci¶nij na dzwonek - ojciec wyjdzie do fabryki.
We¼ klucz z pokoju i otwórz nim strych.
Daj Hansowi mamuta i zobacz serce na stole.
Id¼ do lokomotywy, porozmawiaj z Oscarem.
Kiedy odejdzie id¼ do szamanki, na sercu Oscara naci¶nij 7.15, potem naci¶nij 4 guziki w krzy¿ i klucz na ¶rodku.
Kiedy Oscar siê rozleci id¼ do lokomotywy.
Spójrz na panel, w³ó¿ kluczyk nad du¿ym ko³em.
Poci±gnij d¼wigniê w lewym górnym rogu.
Po prawej s± 2 prze³±czniki - prze³±cz ten lewy.
Prze³±cz d¼wigniê w prawym górnym rogu.
Prze³±cz d¼wigniê w lewym górnym rogu.
Prze³±cz prawy z dwóch prze³±czników.
Przekrêæ ma³e kó³ko nad dolnym licznikiem.
Prze³±cz prze³±cznik z lewej.
Pokrêæ ko³em w lewym dolnym rogu.
Id¼ przed wej¶cie na arkê i porozmawiaj z yukolem.
Id¼ do zagrody zwierzaków i wypu¶æ Yukiego (otwórz bramkê).
Id¼ na arkê.
Lodowiec
Id¼ do przodu na windê. Na lodowcu w prawo.
Przy szkielecie podnie¶ ko¶æ.
Id¼ w lewo i u¿yj ko¶ci na kotwicy, id¼ w prawo, kiedy zorientujesz siê, ¿e na arce jest z³oczyñca wróæ w lewo.
Id¼ w lewo i do stada pingwinów, u¿yj lalki na ich gnie¼dzie.
Id¼ na cypel gdzie by³y pingwiny.
U¿yj ko¶ci na pêkniêciu.
Na arce przesuñ beczkê.
Przejd¼ na drug± stronê pomieszczenia i zobacz malowid³a.
Wyjd¼ z pomieszczenia, wejd¼ drabin± obok Hansa.
Zabierz hak i wróæ do poprzedniego pomieszczenia.
Wejd¼ na beczkê.
U¿yj haka na zaczepie i liny na haku, zejd¼ z beczki i poci±gnij d¼wigniê obok niej.
Syberia
Wyjd¼ z arki i id¼ w prawo, po drabinie, dotknij szamana, zabierz naszyjnik.
Wróæ do arki i id¼ w lewo.
Podejd¼ do skrzynki w dolnej czê¶ci ekranu i zabierz 3 kamienie.
Id¼ do przodu, w trawie le¿y kolejny kamieñ, zabierz te¿ trawê.
Wróæ na arkê i u¿yj trawy na Yuki.
Wróæ do trawy i id¼ dalej.
Przy bramie poci±gnij d¼wigniê, id¼ dalej.
Spójrz na urz±dzenie, we¼ ostatni kamieñ, pouk³adaj kamienie tak, jak na medalionie, pokrêæ korb±, we¼ klucz.
Przejd¼ w lewo do kolejnej maszyny, spójrz na panel obok korby.
U¿yj klucza, aby otworzyæ panel.
W³ó¿ klucz do trzeciej dziury od koñca i pokrêæ korb±.
Zobacz na drugi panel i ustaw:
Otwarty - Pó³otwarty - Otwarty.
Pó³otwarty - Zamkniêty - Otwarty.
Poci±gnij za r±czkê (je¶li nie zadzia³a to poci±gnij najpierw za górn± a pó¼niej za doln±).
Przywo³asz mamuty dla Hansa.
KONIEC
Offline