Forum o grach MMORPG i innych
Rady na pocz±tek:
- zapamiêtuj grê jak najczê¶ciej
- koniecznie narysuj sobie mapê przej¶æ pomiêdzy poziomami, unikniesz wtedy b³±dzenia
- eksploduj±ce beczki maj± specjalne oznaczenie
- Hexena II mo¿na równie¿ przej¶æ inaczej ni¿ w sposób opisany poni¿ej
- zbieraj wszystkie rzeczy jakie znajdziesz, nawet te pozornie nieprzydatne
- poni¿szy opis od porad prowadz±cych graczy krok po kroku przejdzie w nieco mniej
szczegó³owy poradnik - chcemy ¿eby¶ mia³ jak najwiêksz± przyjemno¶æ z samodzielnej gry
- poradnik dotyczy czynno¶ci wykonywanych w odpowiedniej kolejno¶ci. Jak sami
sprawdzili¶my, czasami mo¿na zrobiæ co¶ w z³ej kolejno¶ci, a od czego nie bêdzie ju¿ powrotu - mo¿esz wtedy b³±dziæ po korytarzach i dwa lata !
- we¼ urlop albo zwolnienie lekarskie bo Hexena II nie da siê tak po prostu przerwaæ
¦redniowiecze
Grê rozpoczynamy w BLACKMARSH. Nie biegnij od razu przed siebie. Odwróæ siê i wejd¼ w drzwi za pos±giem klêcz±cego anio³a. W pomieszczeniu po prawej stronie znajdziesz przycisk ze znakiem pacyfki. Uderz w niego, a otworzy siê wnêka naprzeciwko. Wskocz w ni± i na dole wci¶nij przycisk przy kracie. Po lewej stronie jest teleport, który wyniesie Ciê z powrotem na górê. Teraz przed siebie i w dó³. Otwórz drewniane drzwi i wci¶nij przycisk na prawej kolumnie. Przesuwa ona o³tarz w ¶rodkowej czê¶ci sali ods³aniaj±c niewidoczny dot±d przycisk. Musisz na niego stan±æ a otworz± siê drzwi, na które patrzysz. Dalej korytarzem a¿ do otwartej przestrzeni, gdzie pasie siê owca. Je¶li nie grasz na wysokim stopniu trudno¶ci znajdziesz tam now± broñ.
Biegnij w prawo do wej¶cia na nowy poziom - THE MILL. Przeskocz przez wodê i biegnij prosto do miejsca, gdzie zobaczysz dwa teleporty. Wybierz lewy z nich, a trafisz do pomieszczenia z ogromnym wiatrakiem. Tam czeka Ciê pierwsze powa¿niejsze zadanie. Drzwi do wiatraka s± zamkniête - potrzebujesz THE MILL KEY. Wróæ z powrotem teleportem i wejd¼ w ten naprzeciwko. Prze³±cznikiem przy dzwonie otwórz tajne przej¶cie. Wejd¼ w dó³, potem dalej korytarzem. Trafi³e¶ na znajome Ci miejsce. Przez stalowe drzwi wracaj na poziom BLACKMARSH.
Id¼ prosto, tak jak prowadzi Ciê ¶cie¿ka. Dojd¼ do komnaty z mostkiem i wod±. Zanurkuj, rozejrzyj siê i uaktywnij przycisk. Pojawi siê teleport, w który musisz wej¶æ. Id¼ prosto korytarzem do pomieszczenie gdzie stoi kierat. Uruchom go, a otworz± siê drzwi. Przy ¿elaznej kracie wci¶nij przycisk - znowu znajome miejsce, by³e¶ tu na samym pocz±tku gry. Drzwiami, które otworzy³e¶ za pomoc± wajchy przy kieracie, dostaniesz siê do pomieszczenia THE TOMB OF LORIC. Zabierz THE BONE OF LORIC - przydadz± Ci siê pó¼niej. Wróæ tym samym teleportem, którym tu przyszed³e¶. Znowu staniesz na pocz±tku znajomej ¶cie¿ki. Teraz prosto ¶cie¿k±, mijasz mostek i wodê, wchodzisz w drzwi po lewej. W magicznym ¼ródle na ¶rodku sali dowiesz siê, ¿e potrzebujesz zrobiæ POTION OF MITHRIL TRANSMUTATION. Do wykonania tego potrzebne Ci BONE DUST OF LORIC. Nie ma rady. Z pomieszczenia wyjd¼ stalowymi drzwiami do BARBICAN.
Ruszaj prosto przed siebie. Katapultuj siê przez mur (!!!! wow !!!!!) i dalej prosto a¿ pod zwodzony most. Zanurkuj w fosie z lewej strony i wybierz lewy, ciemny korytarz. Dop³yniesz do miejsca z wie¿± stra¿nicz±. Obok niej znajdziesz poszukiwany przez Ciebie THE MILL KEY. Wszystko zaczyna uk³adaæ siê w logiczn± ca³o¶æ. Z kluczem wróæ do pomieszczenia w THE MILL z ogromnym wiatrakiem. W wiatraku zmielisz THE BONE OF LORIC (po prostu wejd¼ do ¶rodka) i na zewn±trz znajdziesz BONE DUST OF LORIC. Teraz prosto do miejsca z magicznym ¼ród³em w BLACKMARSH. Wskocz do ¼ród³a i zabierz THE MITHRIL TRAMSMUTATION.
Wróæ do BARBICAN i ponownie wskocz do fosy. Tym razem korytarz po prawej stronie od tego, w którym ju¿ by³e¶. Nie mo¿esz przecisn±æ siê przez kratê, ale dwa uderzenia za³atwi± sprawê. P³yñ prosto, potem w prawo i w prawo. Wyp³yñ na powierzchniê i mocnym ciosem rozbij mur. Wyjd¼ drzwiami na dziedziniec i przede wszystkim za³atw strzelaj±c± do Ciebie automatyczn± kuszê. Wbiegaj±c po schodach w kierunku kuszy min±³e¶ po drodze drzwi. Przejd¼ do zbrojowni z herbem na ¶cianie. Rozbij stoj±ce tam amfory, a zobaczysz tajemniczy znak. Uderz w niego, wejd¼ w otwieraj±ce siê drzwi i z wielkiej kuszy rozbij znajom± wie¿ê, gdzie znalaz³e¶ THE MILL KEY. Zobaczysz ukryty teleport. Wracaj±c wst±p do pomieszczenia po prawej i prze³±cznikiem uaktywnij most. Na koñcu pomieszczenia, za krat± na pod³odze znajdziesz otwór, do którego wskoczysz. W sali, pozornie bez wyj¶cia przypchnij beczkê pod zdewastowane schody. Po beczce wejd¼ do pomieszczenia po lewej stronie. Znajdziesz tam pó³kê z ksi±¿kami. Rozwal j±, a zauwa¿ysz tajne przej¶cie. Teleport wyrzuci Ciê obok drzwi do których otwarcie potrzebowaæ bêdziesz THE CASTLE KEY. Prowadz± one na poziom KING'S COURT.
Wróæ do miejsca, z którego przed chwil± siê teleportowa³e¶. Otwórz okiennice i wskocz do wody. Zanurkuj a zobaczysz drewniane drzwi, które mo¿esz rozbiæ jedynie maj±c MITHRIL TRANSMUTATION. Rozbij je i THE CASTLE KEY jest Twój. Otwórz zamkniête drzwi i przejd¼ na poziom KING'S COURT.
Od razu zauwa¿ysz drzwi chronione magiczn± barier±. Prowadz± do pa³acu. Rozejrzyj siê dobrze po pomieszczeniach. W domu TAILORA (herb: szpulka i ig³a) znajdziesz zamkniêt± szafê. W pomieszczeniu THE RABEN'S NEST znajdziesz za rega³em ukryty teleport. Przeniesie Ciê do najwy¿szej kondygnacji KING'S COURT. Zeskocz na dó³ i przez stalowe drzwi wejd¼ na nowy poziom INNER COURTYARD.
Tam w pomieszczeniu na prawo znajdziesz ukryte przej¶cie w kominku. Znajduj± siê tam magiczne ¿arna, do których potrzebujesz BEAD OF GLASS. W pomieszczeniu wysoko po schodach zauwa¿ysz informacjê o niewidzialnych znajduj±cych siê w okolicy. U kamieniarza, na tym samym poziomie, odszukaj przej¶cie za szaf± z ksi±¿kami na pierwszym piêtrze. Na koñcu pomieszczenia znajdziesz dwa teleporty. Jednym wracasz na górê, na ¶rodek pomieszczenia w miejsce ze stoj±c± gilotyn±, drugim mo¿esz dotrzeæ na spotkanie z Kryszta³owym Golemem (CRYSTAL GOLEM). Na to jednak jeszcze za wcze¶nie. Naprzeciwko gilotyny znajduje siê witra¿. Za nim znajdziesz tajne przej¶cie na poziom THE FORGOTTEN CHAPPEL, na który musisz siê dostaæ.
Po stopniach naprzeciwko o³tarza wejd¼ pod drug± p³askorze¼bê. Wci¶nij j± lekko i po chwili przesunie siê o³tarz. Wskocz do studni i zatrzymaj na pó³piêtrze. Tam, w¶ród pajêczyn znajdziesz TAILOR'S KEY, pasuj±cy do szafy krawca. Wróæ do niego i za drzwiami odszukaj magiczny zwój rozpraszania magii. Teraz bêdziesz móg³ przekroczyæ magiczn± barier± i wej¶æ na poziom pa³acu (PALACE ENTRANCE). Tam poszukaj skarbca, do którego otwarcie potrzebowaæ bêdziesz TREASURY KEY.
Udaj siê do stajni (STABLES). Po drabinie wejd¼ na sam± górê i po drewnianej belce wskocz do ma³ego pomieszczenia z drewnianymi drzwiami. Poci±gnij wajchê, zeskocz piêtro ni¿ej i zabierz ³opatê. £opat± wykop TREASURY KEY znajduj±cy siê na poziomie PALACE ENTRANCE przy fontannie. Id¼ do skarbca i zabierz z niego AMULET OF HUNGER. Z tym amuletem leæ prosto do domu z wisz±cym napisem SHOPPE. Znajduje siê tam o³tarz, do którego nie mia³e¶ dotychczas dostêpu. Przeczytaj informacjê, która rzuci nowe ¶wiat³o na ca³± intrygê.
Przejd¼ na poziom STABLES, wejd¼ na pierwsze piêtro ku¼ni. Tam, przy kominku zobaczysz tajemniczy run. Wci¶nij go i wejd¼ w tajemne przej¶cie. Zabierz THE STABLE KEY i biegnij do zamkniêtych dot±d drzwi na górze stajni. Pod dywanem ukryte jest przej¶cie. Otwórz je. W pomieszczeniu na dole znajd¼ PILE OF SAND, z którym szybciutko pobiegnij do wielkiego pieca w ku¼ni. W nim wypalisz sobie BEAD OF GLASS.
Zabierz go do pomieszczenia w INNER COURTYARD, gdzie widzia³e¶ magiczne ¿arna. Tam otrzymasz ze szk³a LENS OF SEEING. Na co siê mog± przydaæ ? Zaraz, zaraz przecie¿ w okolicy dzia³aj± niewidzialne si³y. I to zupe³nie niedaleko. Wejd¼ do du¿ej sali, w której dopiero teraz dostrze¿esz co¶ pod gobelinem. Teleportuj siê do miejsca z magiczn± wod± i zabierz RING OF REGENERATION. Dzia³a czasowo wiêc co si³ w nogach leæ do Kryszta³owego Golema - mo¿esz ju¿ go pokonaæ. Kiedy rozpadnie siê na kawa³ki wejd¼ w czerwony teleport. Zanim jednak to zrobisz radzê Ci wyleczyæ siê ca³kowicie i przejrzeæ swój ekwipunek. Wychodzisz na spotkanie ostatecznego z³a w czê¶ci ¶redniowiecznej. Powodzenia...
Aztekowie
Widzê, ¿e upora³e¶ siê z kostuch± na koniu z czê¶ci ¶redniowiecznej ? Gratulujê !!! To by³ bardzo ciê¿ki przeciwnik. Nie mamy jednak czasu do stracenia bo w czê¶ci azteckiej czeka na nas mnóstwo mro¿±cych krew w ¿y³ach wydarzeñ... W tej czê¶ci Twoim g³ównym zadaniem bêdzie uaktywnienie BRIDGE OF THE STARS - Gwiezdnego Mostu. W tym celu potrzebujesz zebraæ wszystkie cztery elementy (autorzy gry prawdopodobnie nie widzieli w odpowiednim czasie filmu Luca Bessona - Pi±ty Element) - Ziemi, Powietrza, Ognia i Wody. Grê rozpoczynamy na poziomie THE PLAZA OF THE SUN.
Zupe³nie nowa sceneria. Rozejrzyj siê trochê i skrêæ w lew± stronê. Naprzeciwko masz przycisk uaktywniaj±cy wysuwany podest. Zawróæ i biegnij prosto do wajchy otwieraj±cej trap. Pierwszym problemem z jakim zetkniesz siê na tym poziomie bêdzie znalezienie ORNAMENTAL KEY. W tym celu po krótkim zwiedzaniu udaj siê na nowy poziom THE OBELISK OF THE MOON. Zaraz na pocz±tku, po marmurowej balustradzie wskocz na wystêp, z którego do Ciebie kto¶ strzela³. Znajdziesz tam istotn± informacjê. W kwadratowej sali z monolitem w ¶rodku uaktywnij dwie le¿±ce p³yty. W otwieraj±cych siê drzwiach znajdziesz puste miejsca na czaszki - JADE SCULL i CRYSTAL SCULL. Wejd¼ po schodach na górê i stañ przy uszkodzonym mo¶cie nad law±. Co¶ jest dok³adnie pod Tob±. Zeskocz ostro¿nie na dó³ i wejd¼ w teleport. Za nim niespodzianka - ORNAMENTAL KEY.
Wróæ do w³a¶ciwego miejsca i otwórz marmurowe drzwi. Otworz± siê z obu stron, a Ty wybierz te z ruchomymi podestami na du¿ej sali oblanej law±. Zobaczysz tam pierwszy z elementów - Ogieñ (FIRE). Troszkê podskoków i ju¿ jest Twój. Naci¶nij przycisk na ¶rodku sali i wejd¼ na nowy poziom THE COURT OF 1000 WARRIORS.
W najwiêkszym pomieszczeniu, na szczycie zikkuratu znajduje siê przycisk uaktywniaj±cy ukryty podest. Otrzymasz tam ciekawy przedmiot. Zwied¼ ca³y poziom i w pomieszczeniu ze zdewastowanym, wisz±cym mostem zeskocz na dó³. W wodzie znajdziesz poszukiwan± przez Ciebie JADE SCULL. Wróæ na pocz±tek mostu, przedostañ siê na drug± stronê i wajch± uaktywnij skrytkê. Nie masz wiêcej tu nic do zrobienia wiêc wracaj do THE PLAZA OF THE SUN.
Wejd¼ do drugiego pomieszczenie, które otworzy³e¶ za pomoc± ORMANENTAL KEY. Uwa¿aj ! W wodzie jest pu³apka ! Przeskocz przez ni± i wejd¼ na poziom THE SQUARE OF THE STREAM. W pomieszczeniu po prawej stronie wskocz do wody. Dop³yñ do innego wyj¶cia, wyp³yñ na powierzchniê i wejd¼ do pomieszczenia z drugim elementem - Wod± (WATER). Zabierz go, wydostañ siê z pomieszczenia i id¼ w prawo. Znajdziesz siê w komnacie, w której potrzebujesz u¿yæ SERPENT'S HEART. Id¼ do pomieszczenia, w którym jeszcze nie by³e¶. Uaktywnij podno¶nik wchodz±c na p³ytê pod ¶cian±. Za chwilê SERPENT'S HEART jest Twoje. Ustaw je w odpowiednim miejscu i zabierz CRYSTAL SCULL.
Wiesz ju¿ pewnie co robiæ ? Mamy ju¿ obydwie czaszki wiêc mo¿emy ich u¿yæ w THE OBELISK OF THE MOON. Wejd¼ do nowego pomieszczenia i przejd¼ na poziom THE PALACE OF COLUMNS. W pomieszczeniu naprzeciwko ma³ego zikkuratu uaktywnij most (dwa wciski). Dziêki temu dotrzesz do teleportu, który przerzuci Ciê w znajome miejsce dotychczas ogl±dane tylko przez kraty. Przejd¼ na nowy poziom -TOMB OF THE HIGH PRIEST.
Rozejrzyj siê po nim dok³adnie. Na samym dole, w krypcie odszukasz kolejny element uk³adanki - Powietrze (AIR). Pozosta³ Ci do znalezienia ju¿ tylko jeden element. Gdzie on jest ? To dosyæ proste. Przejd¼ na poziom COURT OF 1000 WARRIORS, koniecznie z poziomu PALACE OF COLUMNS. Bohatersko przetrwaj test ziemi i zabierz ostatni, upragniony element (EARTH). Wróæ na poziom THE OBELISK OF THE MOON i stamt±d do BRIDGE OF THE STARS.
Wszystkie cztery elementy ustaw w odpowiednich miejscach. Taka kombinacja otwiera Ci nowe przej¶cie, w którym zobaczysz znajomy czerwony teleport. Prowadzi do REALM OF DEATH. Przejrzyj ekwipunek, na³aduj swoj± broñ i koniecznie zapamiêtaj grê !!! Czeka Ciê niema³a potyczka...
Egipt
Witaj znowu! Jeste¶ ca³kiem dobry je¶li dobrn±³e¶ ju¿ do tej czê¶ci. Mam nadziejê, ¿e jeste¶ wypoczêty bo czeka Ciê naprawdê d³uga walka. Zaczynasz w TEMPLE OF HORUS. Rozejrzyj siê dobrze. W pomieszczeniu z piramid± znajdziesz po prawej stronie znak Ankh. Podskocz i wci¶nij go. Wejd¼ w otwarte drzwi i b³yskawicznie w prawo. Znajdziesz tam ukryte pomieszczenie z niezwykle dla Ciebie przydatn± rzecz± - EYE OF HORUS. Spenetruj dalej dostêpne pomieszczenia. Znalaz³e¶ drzwi, do których potrzebujesz KEY OF ANUBIS.
Znajdziesz go ³atwo. Spójrz w przepa¶æ, widzisz most? Skocz na niego i rozwal ska³ê wygl±daj±c± na niesolidn±. W pomieszczeniu znajdziesz KEY OF ANUBIS, przeczytaj jeszcze informacjê. Teraz prêdko do drzwi na górze. Wejd¼ w teleport. Poznajesz to miejsce, prawda? Pochod¼ po okolicy, zauwa¿ysz otwarte zamkniête dot±d drzwi.
Tam przyda Ci siê EYE OF HORUS, ale przeczytaj najpierw tabliczkê. Za Twoimi plecami otwar³y siê granitowe drzwi. Wejd¼ do pomieszczenia z gigantycznym Ankhem na posadzce i trzema teleportami. Wybierz teleport z lewej strony i znajdziesz siê w PALACE OF THE PHARAOH. Rozejrzyj siê dobrze i wskocz do wody z lewej strony. Tam po krótkim starciu (pod wod± jest przej¶cie) dostaniesz SCARAB OF TIME. Wróæ z powrotem do TEMPLE OF HORUS.
Teraz wejd¼ do teleportu prowadz±cego do TEMPLE OF NEFERTUM. Rozejrzyj siê po okolicy i znajd¼ WHEEL OF TIME. Zapamiêtaj ich aktualne po³o¿enie. Przeczytaj tabliczkê, która informuje Ciê, ¿e SET poszukuje SCARAB OF TIME. Nic prostszego - masz go ju¿ ze sob±. Wejd¼ w du¿y niebieski teleport PORTAL OF SET, który przeniesie Ciê do ANCIENT TEMPLE OF NEFERTUM 1000 lat w przesz³o¶ci!!!! (to jeden z najbardziej totalnych odjazdów Hexena II!!!). Przejd¼ siê po okolicy, znajdziesz teleport do SHRINE OF NAOS. Otwórz gigantyczny sarkofag i przejd¼ przez niebieski teleport. Przeszukaj dobrze okolicê i zabierz GUARDIAN KEY.
Przez czerwony teleport dostañ siê do ANCIENT TEMPLE OF NEFERTUM. W pomieszczeniu z czterema wê¿ami znajdziesz tajne przej¶cie. Otwórz drzwi ze znakiem ptaka. Teraz prosto do sarkofagu. Wskocz na sarkofag, otworzy siê tajna skrytka. Wci¶nij przycisk, a otworzy siê tajne przej¶cie. Dojdziesz do najdziwniejszej zagadki w Hexenie II. Puzzle! Odpowied¼ jak przej¶æ to puzzle wisi w SHRINE OF NAOS. Nie potrafiê jednak jednoznacznie odpowiedzieæ jak ta zagadka dzia³a. Raczej dzia³a losowo. Najlepsz± rad± jest tu metoda prób i b³êdów. Nagrod± bêdzie FIRST CANOPIC JAR. Wróæ do WHEEL OF TIME. Ustaw ko³o czasu na CONSTELLATION OF HIPPOPOTAMUS. Otwórz sekretne drzwi i wejd¼ do TEMPLE OF NEFERTUM potem do TEMPLE OF HORUS. Czerwonym teleportem dostaniesz siê do PYRAMID OF ANUBIS. Znajd¼ EYE GEM i postaw go na piedestale. Obud¼ olbrzymi± ¿mijê i zabierz HAPPY CANOPIC JAR. W pomieszczeniu z wielkim, czerwonym dywanem przyci¶nij czerwony odcisk d³oni. Za chwilê we¼miesz THE DARK PHARAOH STAFF.
Czerwony dywan kryje przej¶cie pod spodem. Otwórz drzwi z hieroglifami na wej¶ciu. Znajdziesz dziwne panele, które wci¶nij w kolejno¶ci: ¶rodkowy, lewy i prawy. Dalej ju¿ bêdzie dosyæ prosto. Zabierz DUAMUTEFF CANOPIC JAR. Po dokonaniu tej operacji wróæ do TEMPLE OF HORUS. Przejd¼ do PALACE OF PHARAOH. Wejd¼ do prawego kana³u i dop³yñ do drzwi ze znakiem ptaka. Otwórz je i rozejrzyj po okolicy. Potem prosto w kierunku czerwonego teleportu. Przejd¼ przez niego, a potem otwartymi drzwiami do sali tronowej. Wci¶nij przycisk i po chwili PHARAOH KEY jest twój. Wróæ do drzwi, które by³y przed chwil± zamkniête. Rozwal skarabeusza i wejd¼ w ukryty tunel. Znajdziesz siê w CHAMBER OF THE DARK PHARAOH. Przejd¼ przez drzwi i zabierz QUEBHSENUEF CANOPIC JAR. Teraz masz ju¿ wszystkie. Ustaw je w odpowiednich miejscach i wskocz na ³ód¼. Wróæ do TEMPLE OF LIGHT. Rozejrzyj siê dobrze po okolicy. Nie bêdziesz mia³ trudno¶ci z odnalezieniem KEY OF RA. Przejd¼ innymi drzwiami przez iluzoryczn± ¶cianê, wci¶nij przycisk, kiedy bêdzie na 12.00. Dalej nie bêdziesz mia³ ju¿ trudno¶ci. THE LOWER CROWN OF EGYPT jest twoja. Wróæ do PALACE OF THE PHARAOH, potem do TEMPLE OF HORUS. Przypomnij sobie gdzie by³o CHAMBER OF THE SUN. Rozwal drzwi i zabierz THE STAFF OF NEFERTUM. Przejd¼ do TEMPLE OF NEFERTUM. WHEEL OF TIME ustaw na dzisiejszy czas. U¿yj STAFF OF NEFERTUM i ustaw czas ko³o na CONSTELLATION OF IZIS. Obejrzyj fajerwerki i zabierz THE UPPER CROWN OF EGYPT. Wróæ do TEMPLE OF HORUS. Po³ó¿ koronê na piedestale. Zjed¼ wind± i zst±p z piedesta³u. Czeka Ciê nowe do¶wiadczenie...
Offline